Przewodnią myślą 24. Forum Kina Europejskiego CINERGIA było hasło: GDZIE JEST BOHATER?
Czy potrzeba nam jeszcze autorytetów? W skali makro: w polityce, religii, nauce, sztuce światowej i filmie, i w skali mikro: w rodzinie, swoim mieście, wśród lokalnej społeczności. Czy współczesny bohater to np. autorytarny wódz swobodnie interpretujący klasyczne zasady demokracji, ale gwarantujący ludziom podstawowy status materialny? Czy romantyczni przywódcy pierwszej Solidarności mieliby dzisiaj również szansę porwać tłumy? Jak zmieniający się świat w sferze technologicznej (m.in. social media) wpływa na budowanie relacji międzyludzkich i obraz filmowego bohatera / antybohatera? Czy mamy Europę „dwóch prędkości/wizji” w kinie europejskim? Gdzie nowe pokolenia pragną szukać swoich bohaterów?
A Colony (Une Colonie) / reż. Genevieve Dulude-De Celles / prod. Kanada / 2018
Haker (Hacker) / reż. Poul Berg / prod. Dania / 2019
Jak zostać Świętym Mikołajem (Julemandens Datter) / reż. Christian Dyekjaer / prod. Dania / 2018
Rosie i Moussa (Rosie & Moussa) / reż. Dorothée Van Den Berghe / prod. Belgia / 2018
Supa Modo (Supa Modo) / reż. Likarion Wainaina / prod. Niemcy, Kenia / 2018
Adam & Paul (Adam & Paul) / reż. Lenny Abrahamson / prod. Irlandia / 2004
Frank (Frank) / reż. Lenny Abrahamson / prod. Wielka Brytania, Irlandia / 2014
Ktoś we mnie (The Little Stranger) / reż. Lenny Abrahamson / prod. Irlandia, Wielka Brytania, Francja / 2018
Pokój (Room) / reż. Lenny Abrahamson / prod. Irlandia, Kanada, Wielka Brytania, USA / 2015
Prosperity (Prosperity) / reż. Lenny Abrahamson / prod. Irlandia / 2007
Stacja benzynowa (Garage) / reż. Lenny Abrahamson / prod. Irlandia / 2007
What Richard Did (What Richard Did) / reż. Lenny Abrahamson / prod. Irlandia / 2012
Gyumri (Gyumri) / reż. Jana Ševčíková / prod. Czechy / 2008
Jakub (Jakub) / reż. Jana Ševčíková / prod. Czechosłowacja / 1992
Oprzyj drabinę o niebo (Opři Zebřík O Nebe) / reż. Jana Ševčíková / prod. Czechy / 2014
Piemule (Piemule) / reż. Jana Ševčíková / prod. Czechosłowacja / 1983
Starowiercy (Starověrci) / reż. Jana Ševčíková / prod. Czechy / 2001
Svěcení jara (Svěcení jara) / reż. Jana Ševčíková / prod. Czechy / 2002
Světské Děti (Světské Děti) / reż. Jana Ševčíková / prod. Czechosłowacja / 1981
Biały, biały dzień (Hvítur, Hvítur Dagur) / reż. Hlynur Pálmason / prod. Islandia, Dania, Szwecja / 2019
Błąd systemu (Systemsprenger) / reż. Nora Fingscheidt / prod. Niemcy / 2019
Chwile (Chvilky) / reż. Beata Parkanová / prod. Czechy, Słowacja / 2018
Kot w ścianie (Kotka v Stenata) / reż. Vesela Kazakova, Mina Mileva / prod. Bułgaria, Wielka Brytania, Francja / 2019
Melancholijna dziewczyna (Das Melancholische Mädchen) / reż. Susanne Heinrich / prod. Niemcy / 2019
Moja polska dziewczyna (My Friend The Polish Girl) / reż. Ewa Banaszkiewicz, Mateusz Dymek / prod. Polska, Wielka Brytania / 2018
Rossz versek (Rossz Versek) / reż. Gábor Reisz / prod. Węgry, Francja, Niemcy, Polska / 2018
Wysoka dziewczyna (Dylda) / reż. Kantemir Bałagow / prod. Rosja / 2019
Wyścig (Coureur) / reż. Kenneth Mercken / prod. Belgia / 2018
Diagnosis / reż. Ewa Podgórska / prod. Polska / 2018
Jutro czeka nas długi dzień / reż. Paweł Wysoczański / prod. Polska / 2019
Nasza mała Polska / reż. Matej Bobrik / prod. Polska / 2019
Nic nie ginie / reż. Kalina Alabrudzińska / prod. Polska / 2019
Supernova / reż. Bartosz Kruhlik / prod. Polska / 2019
Wszystko dla mojej matki / reż. Małgorzata Imielska / prod. Polska / 2019
Z wnętrza / reż. Cezary Grzesiuk, Tomasz Szwan, Krystian Kamiński / prod. Polska / 2019
Zgniłe uszy / reż. Piotr Dylewski / prod. Polska / 2019
Żelazny most / reż. Monika Jordan-Młodzianowska / prod. Polska / 2019
Antena (Antenna) / reż. Arik Rothstein / prod. Izrael / 2016
Doubtful (Mutalim Besafek) / reż. Eliran Elya / prod. Izrael / 2017
Here and now (Here and now) / reż. Roman Shumunov / prod. Izrael / 2018
Love trilogy: chained (Love trilogy: chained) / reż. Yaron Shani / prod. Izrael, Niemcy / 2019
Love trilogy: reborn (Love trilogy: reborn) / reż. Yaron Shani / prod. Izrael, Niemcy / 2019
Love trilogy: stripped (Love trilogy: stripped) / reż. Yaron Shani / prod. Izrael, Niemcy / 2018
Redemption (Geula) / reż. Yossi Madmoni, Boaz Yehonatan Yaacov / prod. Izrael / 2018
Świadectwo (Ha’edut) / reż. Amichai Greenberg / prod. Izrael / 2017
The Unorthodox (Ha-Bilti Rishmi’im) / reż. Eliran Malka / prod. Izrael / 2018
Bacurau (Bacurau) / reż. Juliano Dornelles, Kleber Mendonça Filho / prod. Brazylia, Francja / 2019
Przynęta (Bait) / reż. Mark Jenkin / prod. Wielka Brytania / 2019
Ray & Liz (Ray & Liz) / reż. Richard Billingham / prod. Wielka Brytania / 2018
Siła ognia (O Que Arde) / reż. Oliver Laxe / prod. Hiszpania, Francja, Luksemburg / 2019
Liberté (Liberté) / reż. Albert Serra / prod. Francja, Portugalia, Hiszpania / 2019
Młody Ahmed (Le Jeune Ahmed) / reż. Jean-Pierre Dardenne, Luc Dardenne / prod. Belgia, Francja / 2019
O nieskończoności (Om Det Oändliga) / reż. Roy Andersson / prod. Szwecja, Niemcy, Norwegia / 2019
Tam gdzieś musi być niebo (It Must Be Heaven) / reż. Elia Suleiman / prod. Francja, Katar, Niemcy, Kanada, Turcja, Palestyna / 2019
Tommaso (Tommaso) / reż. Abel Ferrara / prod. Wielka Brytania, USA / 2019
Zdrajca (Il Traditore) / reż. Marco Bellocchio / prod. Włochy, Francja, Brazylia, Niemcy / 2019
Beats (Beats) / reż. Brian Welsh / prod. Wielka Brytania / 2019
Chata Na Prodej (Chata Na Prodej) / reż. Tomáš Pavlíček / prod. Czechy / 2018
Człowiek, który wszystkich zaskoczył (Chelovek, Kotoryy Udivil Vsekh) / reż. Natasha Merkulova, Aleksey Chupov / prod. Rosja, Francja, Estonia / 2018
Sybilla (Sibyl) / reż. Justine Triet / prod. Francja, Belgia / 2019
X&Y (X&Y) / reż. Anna Odell / prod. Szwecja, Dania / 2018
Jezioro dzikich gęsi (Nan Fang Che Zhan De Ju Hui) / reż. Yi’nan Diao / prod. Chiny, Francja / 2019
Matthias i Maxime (Matthias Et Maxime) / reż. Xavier Dolan / prod. Kanada / 2019
Miłość mojego brata (La Femme De Mon Frere) / reż. Monia Chokri / prod. Kanada / 2019
Żegnaj mój synu (Di Jiu Tian Chang) / reż. Xiaoshuai Wang / prod. Chiny / 2019
Atlantyda (Atlantis) / reż. Valentyn Vasyanovych / prod. Ukraina / 2019
Bunuel w labiryncie żółwi (Bunuel En El Laberinto De Las Tortugas) / reż. Salvador Simó / prod. Hiszpania, Holandia, Niemcy / 2018
La Gomera (La Gomera) / reż. Corneliu Porumboiu / prod. Rumunia, Francja, Niemcy, Szwecja / 2019
Le Daim (Le Daim) / reż. Quentin Dupieux / prod. Francja / 2019
Ojciec (Bashtata) / reż. Kristina Grozeva, Petar Valchanov / prod. Bułgaria, Grecja / 2019
Casting by (Casting by) / reż. Tom Donahue / prod. USA / 2012
Czas apokalipsy: wersja ostateczna (Apocalypse Now: Final Cut) / reż. Francis Ford Coppola / prod. USA / 1979
Masterclass / reż. Ewa Drzewicka, Dominika Fedko, Małgorzata Jachna, Małgorzata Jędrzejec, Weronika Kuc Aleksandra Rylewicz, Grażyna Trela / prod. Polska / 2018
Matrix (The Matrix) / reż. Lana i Lilly Wachowski / prod. USA / 1999
No Kidding! Me 2!! (No Kidding! Me 2!!) / reż. Joe Pantoliano / prod. USA / 2009
Oficer i szpieg (J’accuse) / reż. Roman Polański / prod. Francja, Włochy / 2019
Ostatni swing / reż. Tomasz Garncarek / prod. Polska / 2019
Poznajmy się jeszcze raz (La Belle Époque) / reż. Nicolas Bedos / prod. Francja / 2019
Szatańskie tango (Sátántangó) / reż. Béla Tarr / prod. Węgry, Niemcy, Szwajcaria / 1994
Winowajca (From The Vine) / reż. Sean Cisterna / prod. Włochy, Kanada / 2019
A French Woman (Feu-Rang-Seu Yeo-Ja) / reż. Kim Hee Jung / prod. Korea Południowa / 2019
Lillian (Lillian) / reż. Andreas Horvath / prod. Austria / 2019
Malowany ptak (Nabarvené Ptáce) / reż. Václav Marhoul / prod. Czechy, Słowacja, Ukraina / 2019
Oleg (Oleg) / reż. Juris Kursietis / prod. Łotwa, Litwa, Belgia, Francja / 2019
Biography: I Want My MTV (Biography: I Want My MTV) / reż. Tyler Measom, Patrick Waldrop / prod. USA / 2019
King Skate (King Skate) / reż. Šimon Šafránek / prod. Czechy / 2018
Mystify: Michael Hutchence (Mystify: Michael Hutchence) / reż. Richard Lowenstein / prod. Australia / 2019
To nie jest Berlin (Esto No Es Berlin) / reż. Hari Sama / prod. Meksyk / 2019
Jeśli uczestniczyłeś w tej edycji Forum i chciałbyś zaopatrzyć się w archiwalne pamiątki, masz ku temu najlepszą okazję.
Cyfrowe repozytorium materiałów archiwalnych