Podczas spotkania jeden z najznakomitszych polskich reżyserów dźwięku Radosław Ochnio opowiedział jak sound design wpływa na percepcję dzieła filmowego, jak funkcjonuje w podświadomości, jak pomaga opowiedzieć historię. Posłuchaliśmy dźwiękowych przykładów ze znanych filmów, rozłożyliśmy ścieżki dźwiękowe na atomy. Warsztat był przydatny dla laików, miłośników kina, jak i dla profesjonalistów.
Radosław Ochnio – operator i reżyser dźwięku, laureat Europejskiej Nagrody Filmowej w kategorii najlepszy Sound Design do filmu „11 Minut” Jerzego Skolimowskiego. Zrealizował dźwięk do wielu filmów fabularnych i dokumentalnych pracując ze znakomitymi reżyserami, m.in. Wojtek Smarzowski, Joanna Kos-Krauze, Kuba Czekaj, Michał Marczak, Bartosz M. Kowalski, Jacek Bławut i wielu wielu innych. Uczestnik wielu spotkań i wykładów na temat dźwięku w filmie, jego roli w budowaniu świata dzieła audiowizualnego.
Podczas wykładu poznaliśmy kuchnię pracy nad dźwiękiem przy filmach: „11 Minut” Jerzego Skolimowskiego (Nagroda EFA za najlepszy Sound Design), „Królewicz Olch” Kuby Czekaja (nominacja do Polskiej Nagrody Filmowej Orzeł za najlepszy dźwięk), „Miejsce” Julii Popławskiej (Nagroda za najlepszy dźwięk na Kendall Mountain Film Festiwal), „Dzień Czekolady” Jacka Piotra Bławuta i „Kler” Wojciecha Smarzowskiego.